Followers

Sunday, August 13, 2017

ADAPTASI



Pm whatsapp 012-5554705
TITIAN CINTA - Ridhya Iman
“Demi Allah, I love you so much, sayang. I really do!” Luah Harris buat kali kedua bersungguh-sungguh mempertahankan isi hatinya. Dia menggoncang lembut bahu ‘Aisy.
“Cinta? Cinta awak hanya untuk dapatkan tubuh saya ini kan? Kasih awak hanya untuk menyakiti hati saya kan? Kalau awak jujur dan ikhlas dengan perasaan awak, tadi tu apa?”
‘Aisy menepis kasar tangan Harris yang mendarat di bahunya. Sebak rasa hati mengenangkan perlakuan Harris yang hilang kawalan diri sebentar tadi. Sesak nafasnya menahan tangis yang kembali melebat.
“I know I lost control, but…”
Harris kematian kata. Dalam diam dia memarahi diri sendiri dengan tindakan buru-burunya. Kerinduan dan rasa kasih yang tidak tertahan terhadap ‘Aisy membuatkan dia hilang pertimbangan. Dan kini dia terpaksa membayar di atas keterlanjurannya tadi.
“Sebenarnya awak tak pernah menyayangi saya, Harris. Awak cuma mahukan tubuh saya kan? Saya benci awak, Haris. Saya benci!” Herdik ‘Aisy. Berombak dadanya menahan rasa marah dan kecewa. Jauh di dasar hati, ada kepedihan yang terselit. Mampukah hatinya membenci Harris?

No comments:

Post a Comment